تمرکز در تنیس(concentration)

چگونه تمرکز (concentration  ) در تنیس را بدست بیاریم؟

موضوعی که برای خیلی بازیکنان مبتدی و حرفه ای تنیس چالش بر انگیز است موضوع مهارت پیدا کردن در تمرکز کردن است و از آنجایی که ورزش تنیس بسیار ورزش فکری و ذهنی می باشد همانند سایر بخش ها از جمله بخش فیزیکی ،تکنیکی و تاکتیکی نیاز به تمرین  و کسب مهارت های لازم در این بخش را دارد که در آکادمی تنیس صدری بر اساس متدهای روز دنیا در این بخش به بازیکنان کمک شایانی می شود.

در واقع بازیکنان تنیس در کنار کسب مهارت و تمرینات فیزیکی ، یادگیری تکنیک ها و تاکتیک ها باید تمرینات ذهنی خود را انجام دهند چون بر اساس آمار گرفته شده اهمیت تمرینات ذهنی از سایر بخش ها مهم تر می باشد. همانطور که در شکل زیر به تفکیک مشخص شده اهمیت مهارت های ذهنی 42% ،  مهارت های تکینکی و تاکتیکی 28% و تمرینات فیزیکی 30 % می باشد .

برای اینکه با موضوع بیشتر آشنا شویم توضیحاتی ارايه می دهم : خیلی از بازیکنان مبتدی می گویند ما همزمان نمی توانیم به چند حرکت فکر کنیم و آن را همزمان انجام دهیم یا بعضی از مربیان به بازیکنان خود می گویند تمرکز کن !!! .

مهارت تمرکز کردن کاملا باید برای بازیکنان توسط مربیان خود توضیح داده شود و مشخص شود که منظور از تمرکز چیست ؟ و تمرینات بخصوصی باید برای بالا بردن قدرت تمرکز و توان ذهنی بازیکنان در نظر گرفته شود تا مسیر آموزش برای بازیکنان مسیر ساده تر، لذت بخش تر و سریعتری باشد .

خیلی از علاقه مندان به تنیس در شروع کار بخاطر نیاموختن مهارت های ذهنی و تمرینات ساده تمرکز کردن ممکن است سرخورده و یا ناامید شوند و فکر کنند که تنیس ورزش سخت و پیچیده ای می باشد یا برای مثال به این باور برسند که نمی توانند ضربه سرویس یا فورهند خوبی بزنند و حتی ممکن است تنیس را برای همیشه ترک کنند. در صورتی که این ورزش بسیار ساده ، مفرح و لذت بخش می باشد به شرط اینکه ساده و بر اساس روش های روز دنیا آموزش داده شود. مسیری که ما در آکادمی تنیس صدری در پیش گرفتیم این مشکل را برای همه علاقه مندان و بازیکنان تنیس برای همیشه حل کرده است و در کنار کسب مهارت های فیزیکی ، تکنیکی و تاکتیکی ، کسب مهارت های ذهنی از الویت مجموعه ما می باشد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *